tiistai 19. maaliskuuta 2013

Kisoja ja treeniä.. mitäpä muutakaan..

Startattiin "kotikisoissa" vara huoltajan voimin ja voi että mulla oli tosi paljon erilainen koira lähdössä.. Sinne se jäi yhdellä käskyllä ja pysy siellä ja istuikin tosi rauhassa eikä niin kun olis housuissa muurahaisia niiku normisti.
Ensin oli agirata ja se oli tosi kiva ratapohja. Mila oli tosi hyvin kuulolla ja tehtiinkin puhdasta rataa esteelle 16 asti mutta sitten putki-puomi yhdistelmä ja menee putkeen puomin sijaan.. No mut ihan sika hyvä fiilis ja koira oli tosi loistava. Videota ei ole kun kamera oli vinoilu tuulella. 
Hyppäri näytti jo tutustuessa "mahdottomalle" yhtään järkevää ohjausta en keksinyt ja sanoinkin että jos radalta tullaan nollan kanssa olen pelastuksien mestari  :) No ei tullut nollaa kun rima tippu joten en huoli tuota titteliä vaikka se ei muuta ollutkaan kun pelastelua. Hirveä ja todella epäreilu kartturi olin Milalle mutta hän oli päättänyt kuunnella ja totteli mun kaikki todella myöhässä tulleet persjätöt ja lopu takaaleikkaus pudottaa riman.. Hirveä saatö, ei tämmösiä lisää jooko! :)

Sitten on treenattu Homeetalla, erilaisella pohjalla ja erilaisilla kontaktiesteillä. Hallilla on kiva harkata, olis vaan vähän lähempänä.. Tässä yksi harkka ennen kisaa..

Oltiin myös omalla hallilla ja ei niin kiva treenikerta. Kolme koiraa tuotiin hallin ekaan osaan seinään kiinni ja kun Mila tuli sisälle ne rähjäsivät siinä. Tosi typerää jättää tuommoisia remmirähjiä siihen seinään omineen.
Sitten alettiin harkka ja ehdittiin pari pätkää tehdä ennenkö sieltä sitten karkas yks paska afgaani jahtaamaan Milaa kesken meidän suorituksen. Mila juoksi ympäri hallia ja meni välillä putkeenkin karkuun mutta se paska rakki vaan jahtas Milaa. Mila kiljui ja huus peloissaan kun ei tajun yhtään miksi sitä jahdataan kesken sen duunin. 
Meidän koirat ei muutenkaan tapaa vieraita koiria ja jos joskus tapaa niin "työpaikka" ei ole se paikka missä meidän koirat saavat riehua muiden kanssa. Oon enemmän kun tyytyväinen että Mila ei ruvennu leikkimään.
Mutta sitä en ymmärrä miksi pitää "tunkea" siihen harkkaamaan jos tietää että oma koira saattaa lähteä. Ja jättää se vielä ilmoittamatta! Sen tajusin että ohjaaja tiesi mahdollisuuden koska väliverkko piti käydä laittamassa kiinni... vasta jälkikäteen omaksi harmikseni! 
Meiltä kun kysyttiin vain että haittaako meitä jos harkkaavat, no ei olis haitan meitä mitenkään mutta en siis tajunnut että niitä se haittasi! 
Ja sitte ehdotetaan vielä että tuutko syöttää sille makkaraa tähän meidän viereen ettei jää pelottamaan. Siis mitä? No en todellakaan tule! 

Sen jälkeen Mila alkoi tekemään normisti hommia niinkun sen tapoihin kuuluu.. Mutta mua vitutti etten pystynyt takaamaan mun koiralle turvallista treenitilannetta. Ja se luottamus siihen että minä suojelen horjahti.
Mutta ensikerralla tiedän varautua samanlaisessa tilateessa (mitä en anna tapahtua ainakaan kyseisen ihmisen koirien kanssa) ja minä todella puollustan koiriani leijona emon tavoin!
Minulla on vahvat mielipiteet mm. muiden koirista ja pysyn mielipiteissäni. 
Minä sulattelen episodia päässä ja toivon että ihmiset opettelisivat koirankoulutusta ja hallinta/tottelevaisuutta enemmän ja rotutuntemusta yms... 

Viikonloppuna on kisat Ojangossa, mennään vara huoltajan kanssa.. Kivaa!
Ensiviikolla torstaina on Elinan yksityistunti, sitä niin odotetaan! Ja kisat lauantaina. Ja heti pääsiäismaanantaina mennään pitkästä aikaa näyttelyyn.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti